وبلاگ دکوراسیون داخلی

وبلاگی برای آشنایی شما با جدید ترین موضوعات کفپوش و چمن مصنوعی و...

وبلاگ دکوراسیون داخلی

وبلاگی برای آشنایی شما با جدید ترین موضوعات کفپوش و چمن مصنوعی و...

زیر و بم انتخاب موکت برای هتل

انتخاب موکت برای هتل یکی از چالش برانگیزترین موارد در طراحی داخلی است.

موکت ساده ترین و قدیمی ترین کفپوش هتلی است که این روزها با شکل و شمایل متفاوتی دیده می شود. انتخاب موکت برای هتل رسمی دیرین در همه جای دنیاست. حتی رد پای موکت را در هتل های چند ستاره و با کلاس هم می بینید. بیشتر شدن تعداد اتاق ها به معنی صرف هزینه بیشتر برای خرید موکت است. کوچکترین سهل انکاری می تواند بخش زیادی از بودجه را هدر دهد.

ترفندهای انتخاب موکت برای هتل

فرش زیباترین کفپوش برای پذیرایی از مهمان های یک هتل است ولی قیمت فرش دستباف چندان ارزان نیست. برای فرش کردن صدها اتاق کفپوش های مقرون به صرفه ترین هم وجود دارد. موکت هتلی علاوه بر ارزان قیمت بودن، زیبایی فوق العاده ای هم دارد. در این مکان زیبایی حرف اول را می زند. تمامی المان های دکوراسیون در یک هتل با توجه به معیارهای زیبایی شناختی انتخاب می شود. در مورد دیوارپوش ها و کفپوش ها حساسیت بیشتری وجود دارد. وسعت این سطوح در مجموع بسیار زیاد است و نباید نادیده گرفته شود.

انتخاب موکت برای اتاق های هتل

موقع خرید موکت هتل به کاربری آن توجه می شود. به طور معمول از یک نوع موکت برای همه فضاهای عمومی و اتاق ها استفاده نمی شود. موکت اتاق خواب هتل ها با موکت فضاهای پر تردد تفاوت دارد. اتاق های هتل در مقایسه با لابی، رستوران و …. دارای تردد کمتری هستند پس موکت های ظریف تر و جذاب تری را می توان برای اتاق ها انتخاب کرد. موکت پرز بلند برای دکوراسیون اتاق هتل ایده آل است.

انتخاب موکت برای هتل از جنس پلی پروپیلن

Poly Propylene از مواد پلیمری با ظاهری پلاستیکی است که وزن بسیار سبک و جنس مقاومی دارد. موکت های پلی پروپیلن در برابر نور خورشید رنگ خود را از دست نمی دهند و رنگ ثابت دارند. جالب تر اینکه اینکه کفپوش های تولید شده از پلیمرها در برابر رطوبت و آب هم ثبات بافت خود را از دیت نمی دهند و دچار پوسیدگی و فرسایش نمی شوند. در هتل ها از این کفپوش برای راهروی سرویس های بهداشتی نیز استفاده می شود.

الیاف پشمی گرانقیمت ترین نوع موکت هستند و در برخی هتل ها وجود دارند! اما به دلیل حساس بودن بیشتر مناسب استفاده دز منازل و مناطق کم تردد هستند.


موکت راه پله برای هتل های ۵ ستاره

راه پله ها از پر ترددترین مکان ها در هر ساختمانی هستند. نصب موکت راه پله به دو علت انجام می شود اولی اینکه موکت کاملا صدای کفش را جذب می کند و دیگر اینکه موکت ارزان و مقرون به صرفه است. موکت نمدی بهترین انتخاب برای راه پله های یک هتل است.