وبلاگ دکوراسیون داخلی

وبلاگی برای آشنایی شما با جدید ترین موضوعات کفپوش و چمن مصنوعی و...

وبلاگ دکوراسیون داخلی

وبلاگی برای آشنایی شما با جدید ترین موضوعات کفپوش و چمن مصنوعی و...

انواع چمن مصنوعی ضد حریق

چمن مصنوعی با ورودش به دنیای مدرن به‌سرعت توانسته خود را در دل همگان جای دهد و رشد استفاده از آن تا حدی سریع و غیرمنتظره بود که به‌یک‌باره تا نگاهی به اطراف خود انداختیم، نمونه‌های متنوع از طرح و رنگ آن را مشاهده نمودیم که در هر مکانی از اداری گرفته تا تفریحی و ورزشی زینت‌بخش فضاها هستند و به جایگزینی درخور ستایش برای چمن‌های طبیعی بدل شده‌اند. آنچه امروزه شهرت بسیار یافته و افراد را به سمت خرید آن مایل ساخته محصولی بانام چمن مصنوعی ضد حریق می‌باشد که گویی قرار است، در برابر شعله‌های آتش بافتی مقاوم و نسوز را از خود عرضه نماید.

تا چندی پیش چمن‌های مصنوعی را با ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا در برابر رطوبت، برف و باران، سرمای شدید، اشعه خورشید و ... می‌شناختیم اما عبارت چمن مصنوعی ضد آتش سوری مزیت جدیدی است که بسیاری از تولیدکنندگان در این صنعت مدعی آن هستند. در ادامه به بررسی صحت این گفته می‌پردازیم.

صحت وجود چمن مصنوعی ضد حریق:

چمن‌های مصنوعی بدون محدودیت برای فضاهای باز و بسته مورداستفاده قرار می‌گیرند و نمونه‌های متنوع آن با تاب‌آوری بالا در شرایط جوی مختلف محبوبیت کسب نموده‌اند اما آنکه بتوان ادعا نمود، این سازه مقاومت خوبی در برابر شعله‌های آتش داشته و کوچک‌ترین آسیبی به بافت آن وارد نمی‌شود، یک کذب بزرگ است. اگرچه نمونه‌هایی از این محصول با مجهز شدن به آپشن‌های جدید توانسته‌اند، در برابر حریق مقاومت‌تر ظاهرشده و شعله نگیرند و به گسترش حریق دامن نزنند، اما درهرصورت نمی‌شود، ادعا کرد که در برابر آتش و یا حتی ته‌مانده سیگار بافت اصلی خود را حفظ کرده و گزندی به آن‌ها نمی‌رسد.

 

 

چمن مصنوعی از جنس پلاستیک ساخته‌شده که به آن خاصیت نرمی، انعطاف و ضربه‌پذیری می‌دهد و پروپیلین و پلی‌اتیلن دو عنصر اصلی تشکیل‌دهنده این کالا هستند که هردوی آنها اگرچه در برابر گرمای شدید خورشید مقاوم بوده و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند، ولی این موضوع بدان معنا نیست که در برابر آتش و شعله‌های آن نیز بدون تغییر باقی‌مانده و آسیب‌ناپذیر هستند، بلکه به‌سرعت در برابر کوچک‌ترین شعله ذوب‌شده و ساختار خود را به‌کلی از دست می‌دهند.

نکات امنیتی به‌منظور حفظ چمن مصنوعی از آتش:

بسیاری حیاط منزل و ساختمان خود را با چمن مصنوعی پوشش داده و از زیبای بی‌حدوحصری که به فضا می‌بخشند لذت می‌برند اما با توجه به اینکه هنوز چمن مصنوعی ضد حریق به عرصه خدمت‌رسانی وارد نشده، نکات مهمی وجود دارد که باید برای حفظ این عناصر در برابر حرارت به کاربریم که آگاهی از آنها ضروری است.

1.       عدم استفاده از منقل، باربکیو و وسایل مشابه در مجاورت چمن مصنوعی

2.       پرهیز از رها کردن ته سیگار بر روی چمن به‌منظور محافظت از الیاف آن

3.       جلوگیری از انتشار شعله‌های مجاور چمن به سطح آن

4.       عدم قرار دادن مواد اشتعال‌زا بر روی چمن به‌صورت مستقیم

5.       توجه به روشن نکردن آتش بر روی چمن

6.       حفظ فاصله 5 متری هرگونه آتش و مواد اشتعال‌زا از چمن

استفاده از لایه محافظتی شن بر روی چمن به‌منظور ضد حریق نمودن آن در صورت استفاده از چمن در فضای آزاد