وبلاگ دکوراسیون داخلی

وبلاگی برای آشنایی شما با جدید ترین موضوعات کفپوش و چمن مصنوعی و...

وبلاگ دکوراسیون داخلی

وبلاگی برای آشنایی شما با جدید ترین موضوعات کفپوش و چمن مصنوعی و...

موکت ضد لک چیست و کاربردهای آن

در زمینه تولید کفپوش برای محیط های مسکونی و اداری موکت ضد لک را می توان یکی از جدیدترین گزینه ها به شمار آورد. این فناوری که با طبیعت نیز سر دوستی داشته یک تحول بزرگ در صنعت تولید موکت دانسته می شود.

آشنایی با موکت ضد لک

در تولید موکت های ضد لک از الیاف باکیفیتی استفاده می شود که در واقع این نوع الیاف به مواد ضد لک آغشته شده اند و از این رو دچار لکه نخواهند شد. خاصیت ضد لک این موکت ها سبب شده که به هیچ عنوان آلودگی ها و مواد گوناگون روی نخ های موکت تاثیرگذاری نداشته و از این رو این نوع از موکت ها از دوام بالاتری نسبت به دیگر نمونه ها برخوردار هستند.

این موکت ها با توجه به آن که همواره تمیز هستند نیازی به شستشوی مداوم نداشته و به همین دلیل با طبیعت سازگاری خواهند داشت. این موکت ها همچنین به آسانی قابل نظافت می باشند. در واقع در صورت لکه گرفتگی این موکت ها تنها کافی است تکه ای پارچه خشک روی لکه قرار داده و به این طریق بخشی از کثیفی آن را با پارچه بگیرید. پس از آن نیز می توان با پارچه ای تمیز و بدون نیاز به هر نوع شوینده ای لکه را به طور کامل از روی موکت از بین برد.

به طور معمول موکت ضد لک برای محیط های پررفت و آمد که احتمال آلودگی کف بسیار بیشتر است مناسب می باشد و به همین دلیل می توان این موکت ها را انتخاب مناسبی برای استفاده در کف سالن هواپیما، کف اتومبیل، قطار و دیگر وسایل نقلیه دانست و البته در این بین برای کف آشپزخانه و نیز کف اتاق خواب نیز می توان روی این موکت حساب ویژه ای باز کرد.

عملکرد فناوری ضد لک در موکت ضد لک

در تولید موکت های ضد لک انواع فیبر موکت نظیر پلی پرولین، پلی استر، ابریشم، پشم، نایلون، آکریلیک به کار برده می شود. در این بین موکت هایی که از جنس نایلون هستند به دلیل مقاومت و انعطافی که در مقابل ساییدگی از خود نشان داده در بازارهای جهانی از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

نفوذ پذیری موکت های ضد لک در مقابل لکه هایی چون مواد غذایی، آب میوه، جوهر، زنگ زدگی و نیز واکس کفش بسیار پایین می باشد و از این رو به راحتی لکه را به خود جذب نخواهند کرد.

چگونه می توان موکت های ضد لک را تمیز کرد؟

این موکت ها را به راحتی و تنها به کمک آب یا محلول آب و صابون تمیز نمود. البته برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می شود پیش از خشک شدن لکه ها نسبت به پاک کردن آن ها اقدام کنید.

لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نباید به منظور تمیز کردن این نوع از موکت ها از شوینده هایی بر پایه سفیدکننده استفاده شود چرا که لایه محافظ الیاف موکت به وسیله این مواد شیمیایی آسیب دیده و حتی ممکن است بیشتر از قبل لکه ها خود را نشان دهند.

موکت ضد لک دارای چه مزایایی است؟

·        انتخابی مقرون به صرفه

موکت های ضد لک از آن جایی که خیلی دیر کثیف شده و از دوام بالایی نیز برخوردار هستند شما را از شستشوی مرتب و تعویض مداوم موکت ها آسوده خواهند ساخت و از این رو هزینه ها در درازمدت بسیار کاهش پیدا کرده و انتخاب این موکت ها را می توان انتخابی مقرون به صرفه دانست.

·        برخورداری از قابلیت ضد لک

همان طور که می دانید جلوگیری از آلودگی و کثیف شدن موکت های کف هر محیطی اعم از اداری و مسکونی، امری اجتناب ناپذیر می باشد. از این رو خرید موکت ضد لک در چنین شرایطی می تواند انتخابی هوشمندانه به شمار آید. این موکت ها به واسطه برخورداری از قابلیت ضد لک و نیز ترکیباتی که در ساخت آن ها به کار برده خواهد شد در مقابله لکه ها از نفوذ ناپذیری بالایی برخوردار هستند.

·        موثر در سلامت افراد

از دیگر مزایای موکت های ضد لک می توان به تاثیر مثبت آن ها در حفظ سلامت افراد اشاره نمود. در واقع این موکت ها از آن جایی که آلودگی کمتری داشته و در جذب آلودگی ها بسیار مقاوم عمل خواهند نمود محیط سالم تری را برای تنفس افراد فراهم می کنند. با تنفس در محیط هایی که با موکت ضد لک پوشیده شده اند می توان باعث شد که گرد و غبار کمتری وارد ریه ها شود.

قیمت موکت ضد لک

همچون خرید هر محصول دیگری در زمینه خرید موکت ضد لک می توان قیمت را فاکتوری مهم و تاثیرگذار تلقی نمود. در رابطه با قیمت موکت ضد لک در واقع یکی از عوامل مهم متریال مورد استفاده در ساخت این محصول است. این موضوع باعث شده که موکت های ضد لک از نظر قیمت در رده بندی های مختلفی قرار داشته باشند و به طبع هر چه در ساخت موکت مورد نظر از مواد اولیه مرغوب تری استفاده شده باشد قیمت محصول بیشتر خواهد بود.

توصیه می شود در زمینه خرید این محصول حدالمقدور بودجه بیشتری را برای خرید کنار گذاشته تا با انتخاب یک محصول باکیفیت مدت زمان بیشتری امکان استفاده از آن را داشته باشید. gamantj.com